În Duminica a II-a după Sfintele Paști, Înaltpreasfințitul Părinte Ioachim a slujit Dumnezeiasca Liturghie la biserica ”Sfântul Apostol și Evanghelist Ioan” din Măgura (Protopopiatul Bacău)
Anul acesta, ziua Sfântului Ioan Evanghelistul s-a împletit cu Duminica Sfântului Apostol Toma, conturând o sărbătoare prin care tuturor creștinilor li s-a încredințat puterea Cuvântului ce desăvârșește dimensiunea adevăratei credințe. Pe fundamentul celei de-a zecea fericiri statornicită prin imperativul dumnezeiesc ”Fericiți cei ce n-au văzut și au crezut”, în cadrul Dumnezeieștii Liturghii, Înaltpreasfințitul Părinte Ioachim a cuvântat astăzi, 8 mai, credincioșilor din parohia Măgura, prezenți în număr foarte mare la hramul singurei biserici din eparhia Romanului și Bacăului, care îl are ca ocrotitor pe apostolul dragoste creștine.
Dintru început, ierarhul a așezat cateheza sa pe sufletul auditoriului explicându-le celor prezenți la comuniunea de rugăciune, la Sfânta Liturghie, că ei sunt cei pe care Hristos Domnul îi fericește prin această dumnezeiască rostire. ”Biserica noastră nu-L prezintă pe Iisus Hristos istoric, biologic, ci pe Cel teologic. Căci această a zecea fericire, pe care o spune Domnul Hristos, ”fericiți cei n-au văzut și au crezut”, se adresează nouă. Și o mărturisește tot Sfântul Ioan Evanghelistul. Căci avem părtășie cu apostolii Domnului, datorită faptului că avem credință. Iar prezența lui Dumnezeu, autentică în noi și în lume, se vede prin semnele dragostei Sale. Și nu puține sunt aceste semne, căci Preasfânta Treime a bornat drumul către eternitate cu semnele dragostei, pe care le putem distinge. După Înviere, intrând prin ușile încuiate la ucenicii Săi, Hristos Domnul le-a spus ”Pace vouă!”, dăruindu-le pacea dumnezeiască pe care și noi, o primim în cadrul Sfintei Liturghii”, a declarat Înaltpreasfinția Sa.
Totodată, în contextul sărbătorilor pascale, chiriarhul locului a reliefat valoarea redefinită a morții prin Învierea lui Hristos. ”Noi, creștinii, vorbim de moarte ca despre o trecere, căci nu este altceva decât o trecere către o altă existențialitate, ”un paște” pentru a fi în comuniune cu cei pe care Dumnezeu îi are în dragostea Sa. Căci Mântuitorul Hristos a dat morții conotația unui Paște. Mergem cu credința care depășește orice gând și care ne-a fost dăruită nu pentru a cunoaște adevărul revelat, ci pentru al accepta așa cum este el, făcându-l să vorbească în noi. Domnul nostru Iisus Hristos trebuie să fie paradigma fiecărui creștin, indiferent de timpul istoriei. Căci El a venit să transfigureze lumea. Prin El suntem condamnați la Înviere”, a mai spus Arhiepiscopul Romanului și Bacăului, provocându-i pe cei prezenți să caute răspunsul la o întrebare paradoxală: ”Cu ce se măsoară puterea cuvântului?”, sugerându-le credincioșilor faptul că ”forța cuvântului poate distruge sau poate crea, așa cum Preasfânta Treime a creat lumea prin cuvânt. Nu găsim o formă convențională pentru a măsura puterea cuvântului, căci Dumnezeu este Cuvântul și nu-L poți măsura. Măsurați-l cu dimensiunea credinței și veți găsi răspuns la toate inadvertențele și nelămuririle voastre empirice, pur umane. Credem în Hristos că este Domnul și Dumnezeul nostru, care ne-a bornat cu semnele dragostei Sale, calea care duce către Împărăția Cerurilor”, a conchis Înaltpreasfințitul Ioachim.