Cu binecuvântarea Înaltpreasfințitului Părinte Ioachim, Arhiepiscopul Romanului și Bacăului, luni, 11 noiembrie 2019, în prezența unei comisii de evaluare alcătuită din conf. univ. dr. Constantin Iulian Damian, prof. univ. dr. Carmen Maria Bolocan, cadre didactice ale Facultății de Teologie Ortodoxă ”Dumitru Stăniloae” din Iaşi, și pr. prof. dr. Adrian Alexandrescu, inspector pentru disciplina religie în cadrul Inspectoratului Școlar Județean Bacău, a avut loc susținerea lucrării pentru obținerea gradului didactic I în învățământ a domnişoarei Oana Chiticaru, profesor pentru disciplina religie în cadrul Școalii Gimnaziale nr. 1 din Târgu Ocna.
Lucrarea metodică, una de actualitate, aplicativă, întocmită după cerinţele ştiinţifice care se impun în acest caz, intitulată ”Activităţi extraşcolare specifice şi importanţa lor în formarea religioasă a elevilor, astăzi”, alcătuită sub coordonarea prof. univ. dr. Carmen Maria Bolocan, se constituie a fi o sursă bibliografică pentru toate cadrele didactice de specialitate, şi nu numai, care iubesc copiii şi doresc să se implice cât mai mult şi mai convingător în formarea lor intelectuală, dar mai ales în pregătirea lor pentru viaţă şi pentru Întâlnirea cu Dreptul şi Iubitorul Judecător.
Susținerea lucrării a avut loc după desfășurarea și evaluarea activității speciale la clasă, în ședință publică, organizată în cadrul comisiei metodice.
Într-un cadru festiv, după prezentarea de către candidată a conținutului lucrării, cu accent pe contribuțiile personale și pe latura aplicativă a investigațiilor efectuate, în care s-a insistat asupra faptului că educaţia religioasă contribuie la existenţa în spirit a omului, în sensul că luminează nobleţea acestuia şi merge în consonanţă cu drumul lui de ascensiune către deplinătatea morală, către spiritualitatea adevărată şi desăvârşire, a avut loc expunerea referatului alcătuit de către conducătorul științific, care a înfățișat sintetic atât contribuția lucrării pentru literatura de specialitate, dar și argumentele acordării de către comisia de evaluare a notei maxime.