Serbarea Preasfintei Treimi a fost prăznuită și în orașul Roman, unde, la catedrala `Sf. Cuv. Parascheva” a fost oficiată Sfânta Liturghie baptismală de către IPS Părinte Arhiepiscop Ioachim al Romanului și Bacăului, alături de părintele Arhim. Clement Haralam, mare ecleziarh al Catedralei Patriarhale, de preoți și diaconi slujitori și de numeros popor.
Luni, 05 iunie, la primele ore ale zilei, când creștinătatea prăznuiește Sfânta Treime, la catedrala arhiepiscopală „Sf. Cuv. Parascheva” din Roman, Înaltpreasfințitul Părinte Arhiepiscop Ioachim a oficiat Sfânta și Dumnezeiasca Liturghie apoi taina botezului pentru pruncul Nectarie al familiei preotului Codrin Gheorghiță din parohia Stănișești, protopopiatul Sascut.
În cuvântul Său Ierarhul a explicat semnificația teologică a unor termeni treimici prezenți în Sfânta Scriptură și în scrierile sfinților părinți ai bisericii, a relatat mărturiile biblice ale descoperirii lui Dumnezeu în istorie precizând totodată faptul că fiecare persoană umană se întâlnește cu Dumnezeu în viața sa din momentul primirii Sfântului Botez, iar viața omului nu este altceva decât o continuă creștere spirituală în Duhul Sfânt.
„Prin Dumnezeu s-au făcut toate și prin El viem și noi. Dumnezeu treimic s-a arătat și s-a manifestat de mai multe ori în diverse perioade ale existențialității fiind Creatorul și Proniatorul Cerului și al Pământului.
Sfânta Treime cuprinde toate și noi o putem cuprinde cu gândul, dar niciodată nu putem să realizăm ce este Dumnezeu în ființa Lui.
Noi în biserică avem direcționat locul către Împărăția Cerească. Noi suntem veșnici pentru faptul că mereu căutăm să ne asemănăm cu Dumnezeu. Împărăția lui Dumnezeu este concentrată astăzi într-un prunc care are nevoie de sprijinul nostru total. Acesta s-a născut astăzi teologic pentru faptul că noi l-am botezat în numele Preasfintei Treimi. Dumnezeu este cel care botează, noi facem doar aceste semne liturgice în mod simbolic. Să urcăm treptat prin faptele noastre pe treptele desăvârșirii căutând asemănarea cu El și rămânând întru iubirea Lui”.
Sărbătoarea Preasfintei Treimi este aşezată imediat după Pogorârea Sfântului Duh, când se descoperă oamenilor şi a treia Persoană a Sfintei Treimi, pentru a arăta că mântuirea oamenilor de păcat este opera Sfintei Treimi, adică a Tatălui, prin hotărârea şi făgăduinţa Răscumpărării, a Fiului, prin Patimi şi Înviere, şi a Duhului Sfânt, prin venirea Sa la Cincizecime.
(Pr. Daniel Marari)