Asociația „Sfântul Voievod Ștefan cel Mare”, Hârja, implicată în procesul de cunoaștere și aprofundare a autismului la nivel internațional

În perioada 27 ianuarie – 14 februarie 2025, Asociația „Sfântul Voievod Ștefan cel Mare”, Hârja, participă la Programul Intensiv Combinat Erasmus+ din cadrul Universității „Vasile Alecsandri” din Bacău (UBc): „Enabling participation of children with autistic spectrum disorders”/„Încurajarea participării copiilor cu tulburări din spectrul autist”.

Programul internațional va permite studenților și participanților să obțină o perspectivă internațională și interculturală, cooperând cu studenți din diferite țări europene pe subiecte legate de tulburările din spectrul autist din perspectiva unui terapeut ocupațional.

Programul este organizat de Universitatea „Vasile Alecsandri” din Bacău, România, în parteneriat cu Universitatea „Angel Kanchev” din Ruse, Bulgaria, Universitatea Politehnică din Leiria, Portugalia și Universitatea Jönköping, Suedia.

Sunt găzduiți 19 studenți internaționali, 8 studenți români și 7 lectori internaționali.

Programul Intensiv Mixt (BIP), organizat de Universitatea „Vasile Alecsandri” din Bacău, Facultatea de Științe ale Mișcării, Sportului și Sănătății, Departamentul de Kinetoterapie și Terapie Ocupațională, are drept principale obiective:

• Responsabilizarea studenților de a acționa și de a analiza diferite puncte de vedere și cunoștințe legate de identificarea, evaluarea și intervenția asupra copiilor și tinerilor diagnosticați cu tulburări din spectrul autist și nu numai, precum și de a pune în aplicare abilitățile practice în diferite medii într-un context internațional; 

• Înțelegerea rolului terapeutului ocupațional în abilitarea persoanelor diagnosticate cu autism; 

• Înțelegerea și aprofundarea aspectului de procesare senzorială și cum aceasta afectează ocupațiile și participarea copiilor cu TSA; 

• Descrierea modului în care factorii de mediu afectează ocupațiile și participarea copiilor cu TSA; 

• Selectarea, aplicarea și adaptarea diferitelor modele, evaluări, etape dintr-un proces de terapie ocupațională pentru copiii cu tulburare din spectrul autist; 

• Dezvoltarea competențelor transversale ale studenților (competențe de comunicare, competențe lingvistice, gândire critică, rezolvarea problemelor) și a competențelor interprofesionale/interculturale.

Pentru participarea la Programul Intensiv Mixt, studenții vor primi 3 credite ECTS.

(Coordonatorul programului: Conf. univ. dr. Marinela Rață).